Mugler on lanseerannut uuden Re/Edit-kapselikokoelman, jossa palataan talon arkistojen ikonisiin suunnitelmiin vuosilta 1985–2000. Tämä 24-lookin kokoelma yhdistelee räätälöityä muotia, alusvaatemaisuutta ja punaisella matolla nähtäviä pukuja, herättäen jälleen henkiin Manfred Thierry Muglerin tunnusomaisen estetiikan-
Kokoelman valintaperusteina ovat olleet itsenäisyys, voima ja futurismi – Muglerin DNA selvästi näkyvissä jokaisessa kappaleessa. Mallisto yhdistää ajattomuutta ja nykypäivän trendit, mikä resonoi erityisesti nuorempien sukupolvien keskuudessa .
Sharon Stone
Hollywoodin tähti Sharon Stone nähdään kampanjan kasvona, mikä herättää nostalgiaa – hän käveli Muglerin näyttelyssä jo vuonna 1992 Los Angelesissa järjestetyssä AIDS-projektin hyväksi järjestetyssä tapahtumassa . Tämän vuoksi tämän Re/Edit-kapselin visuaalisuudessa on vahva katseenleikkaava ja salakavalan intensiteetin tunnelma.
Stone tunnetaan ikonisen roolinsa myötä voimakkaana ja itsevarmana hahmona, joka yhdistää pukeutumiseensa sekä eleganssia että valta-asemaa. Muglerin asuissa hän hakee juuri tätä voimaa ja itseluottamusta symboloivaa ilmaisua.
Arkistollepaluu
Re/Edit-kokoelma ammentaa Muglerin historiasta poimien korostaen leikatut siluetit ja tulevaisuuden vaikutteet, jotka hallitsivat Manfred Thierry Muglerin aikaisia luomuksia. Paluu alkulähteille alleviivaa brändin identiteettiä ja antaa uuden sukupolven kuluttajille tilaisuuden kokea Muglerin visio.
Kokoelma esittelee uudelleen räätälöityjä pukuja, alusvaatemaisia asuja ja ikonisia leikkauksia — se on kuin aikamatka glamourin syntysijoille.
Kampanjan visuaalisuus
Kampanjassa yhdistyvät voyeuristiset elementit ja jännitteinen tunnelma, joka tuo esiin Stoneen liittyvän voimauttavan kuvan. Valokuvissa on sellaista hiljaisuutta, joka silti huokuu intensiivistä viestiä ja läsnäolon voimaa.
Tämä visuaalinen kieli tukee kokoelman teemoja: voimautus, eleganssi ja rohkeus, ja se kohtaa saumattomasti Muglerin ikonisen karisman.
Kokoelma julkaistaan syyskuussa Muglerin omassa verkkoboutiquessa ja valikoiduissa erikoisliikkeissä ympäri maailmaa. Julkaisu ajastuu juuri ennen ensi kevään muotiviikkoja, jolloin uuden luovan johtajan ensimmäiset tuuletukset heräävät huomiota,
Tämä näkyvyys kaupoissa ja verkossa antaa kuluttajille tilaisuuden tavoittaa ikoninen brändi helposti ja nopealla aikataululla.
Mugler ja uusi johto
Mugler nimitti portugalilaisen Miguel Castro Freitasin uudeksi luovaksi johtajaksi 1. huhtikuuta, ja hänen debyyttinsä ajoittuu Pariisin muotiviikoille keväällä 2026 . Castro Freitas tuo mukanaan kokemusta esimerkiksi Sportmaxista, Dries Van Notenista ja Christian Dior Couturelta.
Re/Edit-kokoelma toimii silta sillalta: se juhlistaa artefakta Muglerin perinnöstä ja samaan aikaan luo pohjaa uuden suunnannäyttäjän tulkinnalle ja vision kehittymiselle.
Manfred Thierry Mugler kuoli vuonna 2022 73-vuotiaana, mutta hänen muotiversionsa jatkaa elämäänsä. Brändin tunnuspiirteet – terävät leikkaukset, säärikoruisten vartalonmuotojen korostaminen ja futuristinen kiilto – säilyvät hengissä capsule-kokoelman kaltaisissa projekteissa.
Re/Edit osoittaa, että ikoninen muotiperintö voi olla sekä museaalinen että elävä, koskettaen uusia sukupolvia ja säilyttäen samalla muotimaailman ydinarvot.
Tulevaisuuden näkymät
Kokoelman vastaanottamista odotetaan kiinnostuksella – sekä muotivaikuttajien että tavallisten kuluttajien keskuudessa. Kampanjan visuaalinen arkkitehtuuri ja Stone luova vetovoima voivat luoda uuden aallon Muglerin suosiolle.
Lisäksi uuden luovan johtajan debyytti muotiviikoilla luo vielä lisää odotusta – tullaan näkemään, kuinka Castro Freitas laajentaa kapselia omalla käsialallaan.